Akadálypálya
A testnevelés órák, sportfoglalkozások, játékos gyermeknapok kedvelt gyakorlatanyaga az akadályokon történő gyakorlás, a feladatok időre történő végrehajtása. Megmutatja a szakember, tanár, tanító kreativitását, ötleteit, ha kell változtat azokon játék közben, elvesz vagy tovább bővíti az elemeket.
A pálya kialakítása során a következőkre kell odafigyelni:
-
mielőtt elkezdik a gyakorlatsor végrehajtását, kellő mértékben melegítsenek be a gyerekek
-
a rendelkezésre álló szereket, eszközöket sokoldalúan használjuk ki
-
nagyobb létszám esetén több helyről is indítható legyen a gyakorlás, játék
-
mindenki ugyanabban a sorrendben végezze el a gyakorlatokat
-
a csoport képességeinek megfelelő feladatokat tervezzünk, ha kell változtassunk
-
mutattassuk be a gyakorlatot minden szeren
-
váltogassuk az igénybe vett izomcsoportokat
-
hívjuk fel a figyelmet a fokozott balesetveszélyre
-
határozzuk meg a követési távolságot
-
határozzuk meg az ismétlés számot
Gyermeknapi akadálypálya leírása:
A pálya hossza 20 m.
1. feladat: A rajtvonaltól 4 m-re 8 db karikából álló átlófutást kellett végrehajtani a gyerekeknek.
2. feladat: A karikafutástól 4 m-re zsámolyokat és padot helyeztünk el 1-1 db zsámolyra téve és a 4 m-es padot megfordítottuk. A zsámolyokon átfutva és a megfordított padon vékonyabb felületén egyensúlyozva kellett haladni a gyerekeknek.
3. feladat: A padtól 6 m-re 5 db összeragasztott nagyméretű karikákon kellett átbújni a diákoknak, amelyek függőlegesen voltak elhelyezve az akadálypályán.
4. feladat: A karikaátbújás után a következő akadály, 2 db közepes méretű tornaszőnyegen kellett gurulóátfordulást végrehajtani előre. A tornaszőnyegeket egymás után, kis távolság kihagyásával helyeztük el a gyakorlópályán.
5. feladat: Az utolsó állomáson célba dobó gyakorlatot kellett végrehajtani, amelyhez kell 1 db megfordított zsámoly és 3 db kislabda/ dobólabda. Mind a 3 kislabdának benne kell maradni a zsámolyban és csak utána futhatnak tovább a gyerekek a célba.
Osztályonként indultak és a pályán eltöltött idejüket mértük a rajtvonaltól a célvonalig a gyerekeknek stopperórával.
Minden részfeladatot, akadályt teljesíteni kellett a gyerekeknek, nem hagyhattak ki állomást.
Az osztályok a rajtvonal mögött helyezkedtek el oszlopban.
Az indítás vezényszóval történt, átfutottak a karikákon, majd a zsámolyokon, egyensúlyoztak a tornapad vékonyabb részén, ezután négykézláb átbújtak-átmásztak az összeragasztott karikákon, következett a két gurulóátfordulás előre tornaszőnyegen és végezetül 3 db labdát kellett beledobni a megfordított zsámolyba, ha sikerült futással kellett a célvonalon áthaladni.
Az alsó tagozat 2. osztályából került ki győztesként a leggyorsabb kislány, a leggyorsabb fiú pedig 4. osztályos volt.
Minden alsós gyermek sikeresen teljesítette az akadálypályát. A hangulat nagyon jó volt, a gyerekek drukkoltak, bátorították egymást az akadályok leküzdésében.
|